Normal Fitness Gym

Collapse
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hearnsz
    Contender
    Silver Champion - 100-500 posts
    • Mar 2008
    • 446
    • 44
    • 60
    • 6,815

Normal Fitness Gym

Hey everyone,
    I live in Belgium and recently my interest in boxing has rocketed. Problem is I don't know any boxing gyms near me. (its a very unpopular sport in Belgium, I'm like the only one in my school that boxes and we're with 2000 students) I'm 16 years old and can't drive until 18yr and the closest boxing gym that I know of is about 30 miles away.

So I got me a heavy bag about a month a go and tried learning boxing via internet and I personally think its going well.
    I also joined a normal fitness gym this morning and my question is:
    on what exercices should I focus?
    Further info about me if you need:
    16yr old
    about 65kg
    about 178cm
    I'm pretty healthy and my cardio and power are okay but not fantastic. (if 10 is athletic and 5 avarage, I rate myself 8/10 for both)
  • Unanimous
    Interim Champion
    Gold Champion - 500-1,000 posts
    • Jan 2008
    • 713
    • 27
    • 45
    • 6,905

Try here:

Your Source For Boxing Training

Some great stuff there. Also, use the search function on this site - it's immense!

Comment

• Hearnsz
      Contender
      • Mar 2008
      • 446
      • 44
      • 60
      • 6,815

Thanks, I've been looking at that site too earlier and indeed found useful things. But what I really need right now is information about what exercices in normal gyms I should do and howlong/howmany reps.
      I'm not sure which things I need to improve for boxing. (I'm guessing Cardio and Explosiveness mainly)
      And I'm also not sure what the most effective way is to train those subjects.
      Anyway, I'll look on the site some more when I have time, feel free to give your own advice aswell tho!

Comment

• Fidayin
        Banned
        • Feb 2006
        • 444
        • 30
        • 4
        • 586

waar in belgie woon je?

Comment

• Hearnsz
          Contender
          • Mar 2008
          • 446
          • 44
          • 60
          • 6,815

Antwerpen - Berchem - Lezcluzestraat,
          (net binnen de Singel en vrij dicht (2km ofzo) bij het station van Berchem.
          Ik weet wel dat er ergens in Merksem een boksschool is maar dat vind ik ook wel net iets te ver. Ik doe al 20km op de fiets per dag om naar school te gaan in Kontich.
          Ik zou echt graag een boksschool in 5km bereik hebben ofzo!
          Er is dichtbij wel een kickboks school maar ik ben niet echt zo'n shotter... :P

Comment

• Fidayin
            Banned
            • Feb 2006
            • 444
            • 30
            • 4
            • 586

Originally posted by Rafael S
            Antwerpen - Berchem - Lezcluzestraat,
            (net binnen de Singel en vrij dicht (2km ofzo) bij het station van Berchem.
            Ik weet wel dat er ergens in Merksem een boksschool is maar dat vind ik ook wel net iets te ver. Ik doe al 20km op de fiets per dag om naar school te gaan in Kontich.
            Ik zou echt graag een boksschool in 5km bereik hebben ofzo!
            Er is dichtbij wel een kickboks school maar ik ben niet echt zo'n shotter... :P
            Ah ik woon in Schoten Antwerpen. Ik boks in merksem BIM boksgym. Als ik u was zou ik er heen gaan . Echt goede trainers bij ons.

Comment

• Hearnsz
              Contender
              • Mar 2008
              • 446
              • 44
              • 60
              • 6,815

Kzal er is over nadenken Zijn daar eigenlijk jongeren onder 18 jaar? En worden er in belgië uberhaupt amateurmatchen geregeld?
              Want ik zou da wel graag doen eigenlijk

Btw: Fridayin, weet gij waar ik goeie bag gloves kan kopen? Ik heb er op moment van Everlast (nep leer peins ik) maar die binnenkant is al aant scheuren na 2 maand. Ik zou graag nieuwe handschoenen kopen me gel gevuld ofzo, gaat da in den decatlon ofzo?
              Last edited by Hearnsz; 03-25-2008, 03:39 PM.

Comment

• Fidayin
                Banned
                • Feb 2006
                • 444
                • 30
                • 4
                • 586

Originally posted by Rafael S
                Kzal er is over nadenken Zijn daar eigenlijk jongeren onder 18 jaar? En worden er in belgië uberhaupt amateurmatchen geregeld?
                Want ik zou da wel graag doen eigenlijk

Btw: Fridayin, weet gij waar ik goeie bag gloves kan kopen? Ik heb er op moment van Everlast (nep leer peins ik) maar die binnenkant is al aant scheuren na 2 maand. Ik zou graag nieuwe handschoenen kopen me gel gevuld ofzo, gaat da in den decatlon ofzo?
                ik ben zelf 18 jaar en der zitten der een paar tussen 16-18. onze coach kan amateurmatchen regelen en der zijn ook toernooien in belgie, we hebben een aantal goede amateurboksers en 1 prof ex europees kampioen.

als je boksgerief wilt moet je naar martial sport gaan. is dicht bij de decatlon ik zal het adres is morgen weten te zeggen

Comment

• Fidayin
                  Banned
                  • Feb 2006
                  • 444
                  • 30
                  • 4
                  • 586

Noorderlaan 76 - 2030 Antwerpen

dit is het adres van martial sport. vind je alles dat met gevehctsporten te maken heeft

Comment

• Hearnsz
                    Contender
                    • Mar 2008
                    • 446
                    • 44
                    • 60
                    • 6,815

k merci!
                    weet gij toevallig of er in de balansstraat ook een boksschool is? (aan de rechteroever ergens denkik)

Comment

Working...