View Full Version : Trying to find an ideal fighting weight


elchurro420
09-01-2009, 02:23 PM
okk.. Im 22 yrs old i dont look a year over 18 tho, Im medium framed, 5ft 5 3/4inch,i weigh 155 right now... i do construction work and gotta say that, that helps me alot with my strenght i wanna see wat my ideal fighting weight is or can be. thanks in advance

rockymarciano1
09-01-2009, 02:52 PM
140 to 147 pounds

elchurro420
09-01-2009, 02:58 PM
that seems a little high... i think i could lose about 15 to 20 and fight at 130 135 does that sound reasonable?

JoHnNyBoXeR
09-01-2009, 03:03 PM
start training and running and see where your weight is at.. after that u can lose another6-10 pounds to compete by eating clean

Stoppage
09-01-2009, 03:07 PM
Don't forget that a person who weighs in at 135 lbs at the weigh in usually comes in 5 or 10 pounds heavier on fight night.

elchurro420
09-01-2009, 03:11 PM
yeah.. i guess i didnt explain myself..welll i been trying to start training but its kinda hard now since they took my license and the gym is pretty far from my place... thnx for all the input

RightHooker
09-01-2009, 05:11 PM
Depends what shape you are in now. If you are 155lbs and ripped, you're not going to be able to lose much. If you've got a bunch of fat on you, you can lose more. Don't even worry about it though, just get in fighting shape and you will see what you are closest to when you are ready to fight.

In amateur boxing tournaments the weight classes closest to you would be 152, 141 or 132 if you really think you can make it that low.

RightCross94
09-01-2009, 06:52 PM
Most of you guys are idiots, theres no 140, 147, 135 lb classes in am boxing, it's 125, 132, 141, 152 (my country uses kilos so those may be a little off)

But anyway, so your just under 5''6 and weigh 155? How much fat do you carry? I doubt you have a six pack at that height/weight.....Just start training hard at the boxing gym, eating healthy good foods, and see where you are at, fight at that weight for your first 2-3 fights, then when you can go to a tournament or something you can lose another few pounds to make a lower weight class

It's hard to tell without seeing you, but im guessing you will go down to about 135-142 lbs if you are training hard, so in the end your weight class will probably be 132.

cusd'amatokid
09-01-2009, 10:33 PM
i would go 141 as an amateur
and if you keep losin naturally without extreme dehydration
then maybe go lower, but like i said i would make 141 a starting goal

Hanoncs
09-02-2009, 12:35 AM
Just train, Then sign up at whatever weight you are and fight. If your worried about fighting guys stronger than you at the same weight, Just taylor your training appropriately. Also in the amateurs they try to match guys who are fighting for the first time, Then guys with less then 10 fights are usually matched up, But after that uou could fight guys with 100's of fights even if you have 15

Joachim
09-02-2009, 12:19 PM
Whenever i think construction i think big hairy guys who are 6'3 and weigh 220 pounds. get down to feather weight.

I'm 5'10 and i think im gonna try to weigh in for welter.
if you were 5'5 in welter you'd get pummeled. unless you wanna get up in peoples grills.

shyboirank#1
09-02-2009, 06:51 PM
125 or less if you wiegh that much damn... you are getting knocked out for sure

the less the better then move up in wieght little by little to get the title belts

RightCross94
09-03-2009, 08:39 AM
125 or less if you wiegh that much damn... you are getting knocked out for sure

the less the better then move up in wieght little by little to get the title belts

You are without a doubt a moron.

RightCross94
09-03-2009, 08:41 AM
Lol i was just thinking, I'm only an inch and a bit shorter than this guy, my last fight on saturday was in the 52kg (114 lbs) weight class....I only weighed like 49kg though (108 lbs)

Joachim
09-03-2009, 03:28 PM
yeah. at 5'5 try for featherweight.

mrboxer
09-03-2009, 03:34 PM
okk.. Im 22 yrs old i dont look a year over 18 tho, Im medium framed, 5ft 5 3/4inch,i weigh 155 right now... i do construction work and gotta say that, that helps me alot with my strenght i wanna see wat my ideal fighting weight is or can be. thanks in advanceeat some more chicken wings and get up to 190 you can fight at heavyweight you are almost the same size of tommy burns:boxing:

_LOAD_THE_LEFT_
09-04-2009, 09:51 PM
fight at watever weight you can come close to at the next fight. then if you feel like there to big and strong for you, then drop some for the next fight. just get in there n fight so u gain experience.